Az Inclusion Europe készített egy új dokumentumot.
A dokumentum arról szól,
hogy az értelmi fogyatékossággal élő tanulók
nem jutnak hozzá a megfelelő oktatáshoz
a koronavírus járvány idején.
A dokumentum angol nyelven készült,
és letölthető ide kattintva.
Ebben a cikkben röviden bemutatjuk,
miről szól ez a dokumentum.
Ezt a cikket az Inclusion Europe cikke alapján írtuk.
Az eredeti cikk angol nyelven készült,
és elérhető ide kattintva.
A koronavírus járvány miatt
sok minden megváltozott.
Az értelmi fogyatékossággal élő embereket
általában sok hátrányos megkülönböztetés éri.
A koronavírus járvány miatt ez csak erősödött.
A koronavírus járvány miatt bezártak az iskolák.
Az iskolák bezárása nagy problémát jelent
az értelmi fogyatékossággal élő tanulóknak
és családjaiknak.
Sok értelmi fogyatékossággal élő tanuló
nem tudja folytatni a tanulmányait,
amíg az iskolák zárva vannak.
Ez azért van,
mert a távoktatás sok tanulónak bonyolult,
vagy nem hozzáférhető.
Az iskoláknak és az országok kormányainak
tenniük kell azért,
hogy az értelmi fogyatékossággal élő tanulók is
tudjanak tanulni.
Az iskoláknak és az országok kormányainak
tenniük kell azért,
hogy az értelmi fogyatékossággal élő tanulók
ne legyenek hátrányban más tanulókhoz képest.
Az új dokumentummal az Inclusion Europe
felhívja a kormányok figyelmét,
hogy biztosítsák a megfelelő oktatást
az értelmi fogyatékossággal élő tanulók számára.
A koronavírus járvány idején is.
A dokumentum bemutatja
- hogyan akadályozza a járványügyi helyzet
az értelmi fogyatékossággal élő tanulók oktatását.
- megoldási javaslatokat,
amik segíthetnek
az értelmi fogyatékossággal élő tanulóknak
és családjaiknak.
- mire figyeljünk és milyen hibákat kerüljünk el,
amikor újraindulnak az iskolák.
- hasznos anyagokat az inkluzív oktatáshoz,
a koronavírus járvány idejére.
A dokumentum tartalmaz egy kérdőívet is,
az értelmi fogyatékossággal élő tanulók oktatási helyzetéről szól,
a koronavírus járvány idején.
A kérdőívet kitölthetik
- értelmi fogyatékossággal élő tanulók
- szülők
- és tanárok.