A koronavírus egy vírus, ami Kínából indult.
Sok országban elterjedt Európában is
és az egész világon.
A koronavírust COVID-19-nek is hívjuk.
Ez a vírus tudományos neve.
A koronavírus tünetei:
- magas láz
- köhögés
- nehéz légzés.
Ha ezek a tünetek jelentkeznek nálad,
az nem jelenti azt egyértelműen,
hogy elkaptad a koronavírust.
Lehet egy egyszerű influenza is.
Mindenképpen hívd fel a kórházat,
mondd el az orvosoknak vagy ápolóknak,
hogyan érzed magad.
Van néhány dolog,
amivel elkerülheted a koronavírust.
Például:
- Moss gyakran kezet
szappannal és vízzel,
legalább 20 másodpercig.
- Ne érj az arcodhoz,
ha a kezeid nem tiszták.
- Zsebkendőbe köhögj és tüsszents,
majd egyből dobd ki a zsebkendőt.
- Ha teheted, maradj otthon.
A koronavírus-helyzet
a különböző országokban
különbözőképpen alakul.
Az értelmi fogyatékossággal élő emberek szervezetei
könnyen érthető információt nyújtanak
a koronavírusról,
különböző nyelveken.
Az Inclusion Europe a honlapján gyűjti
a különböző nyelveken írt,
könnyen érthető tájékoztatókat.
Az Inclusion Europe azt javasolja,
hogy maradj nyugodt és ne higgy el mindent,
amit a közösségi médiában olvasol.
A legjobb, ha azt kíséred figyelemmel,
amit szakértők mondanak a koronavírusról.
Fontos tudnod,
hogy a 2020-as Europe in Action konferencia
elmarad a koronavírus járvány miatt.
a 2020-as Europe in Action konferencia
májusban lett volna, Bécsben.
Nehéz döntés volt lemondani a konferenciát,
de úgy gondoljuk,
hogy az egészségünk fontosabb,
mint bármi más.
Ezt a cikket az Inclusion Europe írta angol nyelven.
Az ÉFOÉSZ munkatársai fordították magyarra.