
2019 október 22-én kedden,
munkatársunk Sallai Ilona
Szegeden volt egy konferencián.
A konferencia címe ez volt:
Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira.
A konferencián válaszokat kerestünk azokra a kérdésekre,
amik a fogyatékossággal élő emberekkel történő
munka során felmerülnek.
A Szegedi Tudományegyetem Gyógypedagógus-képző Intézete
minden évben megrendezi ezt a konferenciát.
Az idei konferencia témája az volt,
hogyan használhatjuk az informatikai eszközöket
a gyógypedagógiában.
Vagyis, hogy hogyan tudjuk jól támogatni
a fogyatékossággal élő embereket
informatikai eszközök segítségével?
A konferencián 4 előadás volt ebéd előtt.
Délután sok műhelyfoglalkozás volt.

Előadást tartott
Horváth Péter László tanár úr is,
aki az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon
és a Szegedi Tudományegyetem
Juhász Gyula Pedagógusképző Karon is tanít.
Horváth Péter László arról beszélt,
hogy miért fontos,
hogy az értelmi fogyatékossággal élő emberek
megértsék azokat az információkat,
amiket nekik el szeretnénk mondani.
Azért fontos,
hogy az értelmi fogyatékossággal élő emberek
megértsék az információkat,
mert így tudnak döntéseket hozni.

Ehhez az információkat
hozzáférhetővé kell tenni.
Az információkat
könnyen érthető formában tudjuk
hozzáférhetővé tenni.
Ha az információ hozzáférhető,
akkor nem csak olvassuk,
hanem meg is értjük azt.
Arról is beszélt Horváth Péter László,
hogy hogyan tudjuk segíteni
az információhoz való hozzájutást.
Tudjuk segíteni
az információhoz való hozzájutást
- könnyen érthető honlapokkal
Ilyen az Együtt Velünk honlap.

- könnyen érthető filmekkel
Néhány szegedi hallgató is készített
könnyen érthető filmet.
A film arról szól,
hogyan kell közlekedni a buszon.
A szegedi hallgatók könnyen érthető filmjét
ide kattintva tudod megnézni.

- könnyen érthető applikációkkal
Az applikáció egy program,
ami okostelefonon vagy tableten működik.
Az ÉFOÉSZ is készített
egy könnyen érthető applikációt.

Az ÉFOÉSZ applikációt
androidos telefonra és tabletre lehet telepíteni.
Androidos például a Samsung.
Ha szeretnél többet megtudni az ÉFOÉSZ applikációról,
kattints ide és nézd meg az erről szóló videót.
A könnyen érthető kommunikációhoz
könnyen érthető képekre is szükség van.
Vannak számítógépes programok is,
amik segítik a hozzáférhető információ készítését.
Például
- fordító programok
- a könnyen érthetőséget ellenőrző programok.
Csatlakozz Te is!
Használd Te is
a könnyen érthető kommunikációt!

Ha érdekel a könnyen érthető kommunikáció,
keresd meg az ÉFOÉSZ-t
ezen az e-mail címen:
bajza.laura@efoesz.hu
Az ÉFOÉSZ képzéseket tart
segítő szakemberek számára
a könnyen érthető kommunikációról.