
Május 28. egy nagyon fontos nap.
1988. május 28-án írták alá azt a dokumentumot,
amivel megalakult Inclusion Europe.
Az Inclusion Europe egy nemzetközi szervezet.
Az Inclusion Europe székhelye Brüsszelben van.
Az Inclusion Europe
az értelmi fogyatékossággal élő emberek
és családjaik jogait védi,
egész Európában.

Az Inclusion Europe dolgozta ki
a könnyen érthető kommunikáció európai alapelveit.
A könnyen érthető kommunikáció alapelvei
azóta már nagyon elterjedtek.
Sokan használják őket,
egész Európában.
A könnyen érthető kommunikáció nagyon fontos
az értelmi fogyatékossággal élő emberek számára.

Sok országban készültek már
nagyon fontos dokumentumok,
könnyen érthető formában.
Például Németországban,
a politikusok könnyen érthető nyelven is leírják a programjukat,
amikor kampányolnak.

Magyarországon is
sok fontos dokumentum készült már el
könnyen érthető formában.
Elkészült például
az ENSZ egyezmény könnyen érthető változata.
Az EASIT program munkatársai szeretnék elérni,
hogy május 28.
a könnyen érthető kommunikáció világnapja legyen.
Azért, hogy ezen a napon fel tudjuk hívni a figyelmet
a könnyen kommunikáció fontosságára.
Az EASIT egy nemzetközi program.
Az EASIT program az akadálymentes kommunikációról szól.
Vagyis arról,
hogy hogyan alakítsuk át a mondanivalónkat,
hogy azt mindenki könnyen megértse.
A programban több ország szakemberei dolgoznak együtt.
Az EASIT programról mi is írtunk korábban.
Ha szeretnéd elolvasni
az EASIT programról szóló cikkünket,

Az EASIT program munkatársai
készítettek egy videót a mai napra.
A videóban boldog könnyen érthető napot kívánnak,
különböző nyelveken.
Ha szeretnéd megnézni a videót,
Mi is nagyon örülnénk neki,
ha létrejönne a könnyen érthető nyelv világnapja!