
2020 február 12 és 14 között kollégánk
, Sallai Ilona
Hildesheimben volt egy konferencián.
Hildesheim egy város Németországban.
Úgy mondjuk: Hildeszhájm.

Olvassátok el Sallai Ilona beszámolóját a konferenciáról.
A konferencia címe ez volt: EASIT.
Úgy mondjuk: Ízit.
Az EASIT egy nemzetközi program.
A program az akadálymentes kommunikációról szól.
Vagyis arról, hogy hogyan alakítsuk át a mondanivalónkat,
hogy azt mindenki könnyen megértse.
A programban több ország szakemberei dolgoznak együtt:
- svéd
- szlovén
- német
- spanyol
- és olasz
szervezetek és egyetemek.

A konferencián sok előadás volt.
Én Horváth Péterrel közösen tartottam előadást.
Horváth Péter a Szegedi Tudományegyetem
és az Eötvös Lóránd Tudományegyetem oktatója.
Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem rövid neve: ELTE.
Az előadásunkban beszéltünk a munkánkról.
Elmondtuk,
hogy Szegeden és Budapesten is együtt tanítunk.
Gyógypedagógus hallgatóknak tanítjuk
a könnyen érthető kommunikációt.
A gyógypedagógusok
fogyatékossággal élő embereket támogatnak vagy tanítanak.
Nagyon fontos,
hogy a gyógypedagógusok könnyen érthetően beszéljenek
az értelmi fogyatékossággal élő emberekkel.
Úgy gondoljuk,
hogy a gyógypedagógus hallgatóknak
az egyetemen kell megtanulni,
hogyan kell könnyen érthetően kommunikálni.
A kommunikáció azt jelenti,
hogy valakivel valamit közlünk.
Az óráinkon a hallgatók projekteken dolgoznak.
Ez azt jelenti,
hogy csoportokban készítenek könnyen érthet kiadványokat.
Volt olyan csoportok,
akik könnyen érthető filmet csináltak.
A film a tömegközlekedésről szól.
Ha szeretnéd megnézni a filmet, kattints ide.

Elmondtuk azt is,
hogy írtunk egy könyvet a kollegáinkkal közösen.
A könyv címe:
Együtt oktatunk és kutatunk!
A könyv a participatív egyetemi oktatásról szól.
A participatív egyetemi oktatás azt jelenti,
hogy az egyetemen együtt oktatnak
fogyatékossággal élő oktatók
és nem fogyatékossággal élő oktatók.
Ha szeretnéd elolvasni a könyvet, kattints ide.
Az előadásunknak nagy sikere volt.
A konferencia szervezői külön gratuláltak nekünk.
Mi is sok új dolgot tanultunk a konferencián.
Nagyon örültünk, hogy ott lehettünk.