
A választások nagyon fontos téma az Európai Unióban.
2019 májusban európai parlamenti választások lesznek.
Az Európai Parlament
az Európai Unió egyik legfontosabb döntéshozó intézménye.
Az európai parlamenti választás nagyon fontos mindenkinek,
aki az Európai Unióban él.
Ekkor választjuk meg azokat,
akik az Európai Parlamentben fognak minket képviselni.
Ezeket az embereket
európai parlamenti képviselőknek nevezzük.
Az szavazhat a választásokon, akinek van választójoga.
Magyarországon azoknak az embereknek van választójoga,
-
akik elmúltak 18 évesek
-
és akiktől a bíróság nem vette el választójogot.
Magyarországon sok értelmi fogyatékossággal élő ember
nem szavazhat.
Azok az értelmi fogyatékossággal élő emberek
nem szavazhatnak,
akiktől a bíróság elvette a választójogot.
Akinek nincsen választójoga,
az nem tud beleszólni az ország ügyeibe,
vagyis a közös döntésekbe.

Az is akadály lehet, ha valakinek van választójoga,
de nem érti miről szól a választás.
A könnyen érthető kommunikáció segíthet,
hogy megértsük a politikát
és bele tudjunk szólni a közös döntésekbe
és ezáltal a saját életünkbe is.

Az ÉFOÉSZ már nagyon régóta dolgozik azért,
hogy Magyarországon
minden értelmi fogyatékossággal élő ember tudjon szavazni.
Az ÉFOÉSZ most készített egy könnyen érthető kiadványt
az Európa Parlamenti választásokról.
A kiadványban azt írtuk le:
-
Mi az Európai Parlament?
-
Miért fontos az európai parlamenti választás?
-
Hogyan kell szavazni?
-
Mit várunk el a politikusoktól, akiket megválasztunk?
Az egyik elvárásunk,
hogy ne vegyék el a választójogot
az értelmi fogyatékossággal élő emberektől.
A választójog elvétele helyett segíteni kell minket,
hogy tudjunk szavazni!
Szükségünk lehet
-
könnyen érthető tájékoztatásra a szavazás menetéről
-
könnyen érthető tájékoztatásra a pártok céljairól
-
egy segítőre, aki segít a szavazáskor.

A könnyen érthető kiadványt ide kattintva tudod elolvasni.
A kiadványt elküldtük
a magyar parlamentben dolgozó politikusoknak is.
Ha tetszik neked a kiadvány, oszd meg másokkal is!
Hogy minél többen olvassanak a választójogról
és az európai parlamenti választásokról.

Ha te is szeretnéd,
hogy minden fogyatékossággal élő ember tudjon szavazni
az Egész Európai Unióban,
akkor kattints ide és töltsd ki ezt a petíciót!